tirsdag den 24. april 2012

Mathias ville se, hvad Danny kunne på nuværende tidspunkt

Jeg lovede Mathias sidste gang han var her, at han skulle få lov til, at se Danny arbejde. Selv om vi har langt vej til det færdige resultat, og trods for jeg har  ondt i ryg og nakke, så skulle Mathias ikke snydes for den oplevelse. Jeg prøvede, at vise han lidt lydighed, afdækning, apport, fremadsendelse og lidt bid. Skal hilse og sige, at det er svært, at være mere levende, når skroget værker (får behandling på torsdag), men Mathias på ti år fik da optaget lidt video og billeder, som vises her.


Danny i dækøvelsen.


Vi har arbejdet meget på, at få Danny til at sidde lige, hvilket nu går rigtig godt.


I lineføring og fri ved fod vil han stadig gerne gå ti cm for langt frem, men det skal nok også lykkedes at få på plads. Vi må bare klø mere på :-)
Fremadsendelse (bevogtning)


Det er godt nok kun halvdelen af apporten han fik med. Jeg lader stadig Danny beholde apporten ind imellem efter øvelsen er slut, for det skal være sjovt for ham og hente den.


Det eneste vi selv træner herhjemme omkring bidarbejde er ro på Danny, hvor han til sidst vinder bidestyret. Det har fået ham meget ned på jorden, men i dagens anledning fik Danny lov til at trække med bidestyret, og han elsker det.


Når han vandt så fin en gevinst, så skulle han også selv bære den helt hjem.

Efter Mathias var kørt, tog jeg ud og lagde et par spor til Danny. Et i modvind og et i medvind. Jeg lod sporet ligge i ca 45 min. I mellem tiden havde vinden ændrede retning, så den kom nærmest på tværs. Det bevirkede, at han gik en halv meter ved siden af sporet, som jeg egentligt var godt tilfreds med.





4 kommentarer:

  1. Tak for nogle dejlige timer :-) Gode billeder og video M har taget. Det har været sjovt at få et lille kig ind i den verden du skriver så levende om. Som du så rigtig bemærkede havde vores dreng ikke så god en dag i dag men han klarede det flot og stillede mange spørgsmål som jeg efter bedste evne svarede på:-)Og endnu engang har i formået at give ham en stor oplevelse. Tak begge 2.
    K.H.Vivi

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes, at han klarede sig flot her. Jeg er glad for, at vi kunne give han en oplevelse mere, nu han er så glad for Danny og Rino. Det fortjener han :-D

      Slet
    2. Ja jeg er også imponeret af hvor godt han klarede dagen:-) uden den minutiøse planlægning der er så vigtig for at hans liv fungere optimalt:-)

      Slet
  2. Klapper af både Danny og drengen :-)

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)