tirsdag den 12. februar 2013

Fra dårlig mave til aktivitespladen

Som jeg skrev i går, så har Danny haft rigtig rigtig tynd mave. Jeg ville give ham chancen til i dag, og så kontakte dyrlægen, hvis hans mave ikke var bedre. Alligevel sendete jeg min dyrlæge en SMS i går, og hun ringede til mig her for et par timer siden. Hvordan har Danny det? spurgte hun. Diarré er noget, som hun er lidt bange for hos schæferen, men jeg kunne berolige hende med, at hans mave var rigtig fin igen. Suppe diarré den ene gang, og en fin fast afføring i den næste. Jamen hvordan?? Jo, Jeg har gennem nogle måneder selv brugt med succes de æteriske olier fra doTERRA, både til mave onde, influenza og andre vinter infektioner, og jeg har ikke været syg i år. De plejer jeg ellers, at være op til flere gang hver vinter. Da olierne både kan bruges på mennesker og dyr, forhørte jeg mig hos erfarne doTERRA folk, hvad jeg skulle give ham. On Guard og Digestzen. Det fik han i ca 36 timer og maven var fin. Han fik en dråbe tre gange daglig, som jeg smurte han mave med. Det var alt. Jeg var ellers sikker på, at han skulle på penicillin med den mave, og de havde min dyrlæge også forventet på den SMS, som jeg sendte hende i går.


Selv om knægten har haft dårlig mave, har hans appetit intet fejlet. Da maven nu virker iorden igen, har jeg også givet ham hans aktivitetsplade, som han gerne får lov til at underholde sig med, hvis vejret ikke er til de store udendørs aktiviteter. Normalt klarer han den inden for fem minutter. Selv om det har små sneet, har vi været på tur en times tid, og derudover har vi trænet lydighed.
Jeg glæder mig til vi igen skal til Sverige, hvor han kan få lov til rigtig, at strække ud - det trænger han til. Det tør man jo ikke længere herhjemme på grund af DEN lo... hundelov vi har. Hverken i hundeskovene eller andre steder :(

1 kommentar:

  1. Godt at du fik Dannys mave i orden så hurtigt. Ser frem til vi ses så vi kan få en ordentlig snak om de olier.
    Vivi

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)