søndag den 10. februar 2013

Kreds 5

For første gang i lang tid har knægten og jeg været til familiehunde træning i schæferhunde klubben. Der har været en lang pause fra jul, og så har jeg ikke rigtig haft tid og overskud til at deltage. Det er rigtig ærgerlig, da knægten har rigtig godt af, at være tæt sammen med andre hunde. Ikke at han har problemer med andre hunde, for det har han ikke - dog lige med undtagelse af nogle enkelte.
De første ti minutter skulle han lige finde sig selv igen i den tolv hunde store flok, men derefter gik det rigtig fint. Vi gik lineføring ud og ind mellem hinanden, og der blev trænet her, hvor hunde skulle sidde foran. Jeg lader nu Danny gå direkte på plads, da jeg ikke skal bruge det andet til noget, og det falder nemmere for knægten. 
Så skulle vi lave en ja - nej øvelse med bold. Vi skal lige huske, at det er træning til familiehunde. Hunden skulle dækkes af, og føreren skulle gå ud og ligge bolden. Herefter skulle hunden gå på plads med føreren mellem bold og hund. Jeg dækkede Danny af og smed bolden ud... Åh han ville gerne løbe med, men han blev. Derefter giv vi fri ved fod lige over bolden, som han lod liggende flere gange. Så gav jeg ham fri kommandoen og knægten styrtede hurtig ud efter bolden, som han stolt kom tilbage med. 
En af mine træningskammerater lavede et forsøg med af få sin ældre tæve til, at gå lige baglæns, da han havde trænet det rigtig længe. Ok tænkte jeg. Det skulle jeg da også lige prøve, da vi har prøvet det nogle få gange. Minsandten om ikke drengen gik fem skridt lige tilbage for første lang. Kammeraten stod med åbent mund og spurgte, hvordan jeg havde lært ham det. Det måtte jeg så lige fortælle, da det ser rigtig godt ud, når hunden bakker tilbage. Jeg havde nu slet ikke forventet, at han ville gå lige tilbage, men det vare bare YEEAAH!!


Hjemme efter to en halv times træning fik Danny en godt måltid kanin, og en gang aktivitetsleg efter føde. Herefter gik drengen omkuld. Normal ligger han sig i hundesengen, men i dag var han pist væk. Han havde lagt sig ind i fars seng. Et sted som han holder meget af og ligge. 

Tag nu en dejlig og lang sleep min lille skønne dreng <3

1 kommentar:

  1. Man kan vel ikke synes lige godt om alle hunde, selv om man er en god og elskelig en af slagsen selv - og med mit kendskab til Danny er jeg sikker på der er en god grund til misstemningen??
    Fantistisk YEEAAH oplevelse i fik der :-)
    Kan se Danny blev belønnet efter alle kunstens regler :-) men hvad med DIG? huskede du også at give dig selv en belønning?? Måske 1 time eller 2 på langs med en god bog og en fancy kop kaffe :-)
    Vivi

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)