torsdag den 21. februar 2013

Danny musefænger

Den Danny, den Danny han finder hele tiden på noget nyt. Det gjorde han også i dag, selv om det ikke er første gang. Og alligevel. Var var taget ud for, at gå spor men der var sindssyg glat alle vegne. På stierne i skovene, på træningspladserne ja overalt. Jeg turde næsten ikke lade ham springe ud af bilen, da det var en ren skøjtebane uanset, hvor man tog hen. Enden blev dog, at vi tog ud i Hedvigs fold. Jeg parkerede helt op ad folden, da der var lidt sne der. I folden lå der også is i et lille område, men ellers var det frost sne. Her kunne knægten så løbe rundt og lege samtidig med, at vi trænede lidt. 
Når vi har været i skoven, har han morede sig med at støve mus op, men har ikke haft succes med fangsten. I dag havde han heldet med sig. Han stod og hoppede og stampede for til sidst, at grave meget intenst i jorden og vupti et stk frokost.
Efter en halv time lavede han samme nummer, og endnu en mus måtte lade livet.


Den ville han gerne dele med mig - men nej tak Danny. Den må du selv klare. 
Jeg har lade mig fortælle, at den leg kan give bagslag på sporet og i feltet??


Det er næsten det samme han gør, når han får sin legetøjsbelønning. Den skal vi begge bære. Han gør alt for, at jeg skal tage han legetøj i hånden.... sød dreng :)

Det går også fremad igen efter han blev overfaldet i sidste uge. Han traskede pænt forbi de hunde vi mødte på vor vej. Ikke fordi det var mange, men det gav da et fingerpeg om situationen. Jeg skal indrømme, at jeg var noget anspændt de første gange, hvilket sender nogle dårlige signaler til knægten.
Forleden dag, var han og en hund nede bagved tæt på, at ryge i totterne på hinanden, da den anden hund kom i lang line og Danny i kort. I dag kunne han som ingenting gå forbi, hvorefter vi vendte omkring, så de kunne snuse til hinanden som tidligere. Begge drenge gik i legebuk.

 På grund af det elendige føre har vi trænet en del lineføring og vendinger samt bak. Det går rigtig godt, og når vi samtidig lige skal have pillet hans anspændthed overfor andre hunde helt af, er det måske meget godt, at føret er som det er. Ellers havde vi nok lavet andre sjove ting i stedet. 

Som jeg plejer at sige: Træn på det som ikke er så godt.


2 kommentarer:

  1. Velbekomme Danny - pas på du ikke blir syg, og pas på i ikke falder og brækker benene. Og så ville du ikke engang dele en "lækker" frokost med din dreng, forstå det hvem der kan :-D han vil jo bare gøre dig glad. Er også sikker din anspændthed forplanter sig til Danny på jeres ture?
    Pas godt på jer og gå forsigtigt derude.
    K.H.Vivi

    SvarSlet
    Svar
    1. Grunden til jeg var anspændt skyldes nok den l.... hundelov, der forhindre hunde i, at være hunde. Og jeg ikke anede om han ville lave udfald, men det er jeg blevet skånet for, og kan derved slappe af og nyde min dejlige dreng <3

      Slet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)