søndag den 3. februar 2013

Thor sagen

 Thor sagen, den er der vist ikke nogen, der ikke kender i Danmark. Selv i Sverige og det øvrige udland forstår man ikke, hvorfor hunde ikke må tale hundsk i Danmark uden at have en aflivning hængende over hoved.
 Jeg kan forstå, at mange betjente har haft svært ved, at få sig selv til, at hente velfungerende familie hunde og køre dem på internat til aflivning. Her kan de sidde i månedsvis på dødsgangen og vente på sprøjten. Syge eller ej, så er der ingen hjælp at hente, hvis man skal tro medierne. Thor havde eftersigende en ubehandlet lungebetændelse, da betjenten Lars Bo Lomholt hentede ham.
Thors sag har virkelig fået folk op af stolene og til tasterne på facebook, hvilket er helt fint for mig. Personlig var jeg ikke helt klar over, at hundeloven var skruet SÅ sygt sammen, at den ikke tillader, at hunde taler hundsk og må sige fra på en for hunden naturlig måde. Det har fået mig til, at vurdere meget nøje, hvilke hunde Danny får lov til, at hilse på fremover. Han har sin rigtig gode kammerat Jack, som er 6 måneder ældre end Danny. Her går det til tider lidt voldsom til lige, når de mødes efter en pause, men så finder drengene tonen og hygger sig fint. Jack har en grim uvane med, at skal bide Danny i nakken, og det vil knægten naturligvis ikke finde sig i, hvorfor han siger fra. Det tør jeg bare ikke at udsætte ham for her i Danmark.

thor collage














 
 
 Da mange tusinde dansker, er imod aflivningen af velfungerende hunde, blev der i ugens løb afholdt en demonstration foran politigården i Hillerød. Pressen fra flere TV kanaler samt aviserne var mødt op, og en del af de ca 60 demonstranter blev spurgt om, hvorfor de var kommet. Alle som en, sagde at det tildels var for at støtte  Jette, Thors ejer (billedet ovenover), men også for at vise deres utilfredshed med hundeloven, der gør at politiet kan hente hunden uden, at man kan gøre noget som helst. Det mest frustrerende er, at de der køre en retssag, desværre oplever at deres hunde frikendes, når hunden ER aflivet. Det findes der rigtig mange eksempler på. Men man kan jo sagtens frikende en død hund!!!




 
Her er nogle af demonstranterne.



og pressen.

Da Thor blev hentet af Lars Bo Lomholt, blev han straks videresendt til et sted under jorden. Nu kan jeg slet ikke går ind for selvtægt, men jeg må indrømme, at jeg tager hatten af for Lars Bo, da det er på høje tide, at den massakre lov bliver ændret. Jeg håber af hele mit hjerte, at Jette og Thor må bleve genforenet engang i fremtiden. Men så længe at Nordsjællands Politis direktør Finn Borch Andersen, kan finde  midler til, at have en heksejagt på Thor, som var en livsfarlig morder på fri fod, skal han blive under jorden. 
Kære politikere tag nu og få ændret den hundelov, eller i det mindste få defineret hvad skambid er, så der ikke er flere uskyldige hunde uanset race, der skal lade livet. Tag nu og kig på personerne i den anden ende, da det er dem den er galt med. Det nytter ikke noget med forbud her da ejerene, der vil have kamphunde, bare vil finde andre racer, som de kan mishandle til kamphunde. Det er og bliver ikke hundens skyld.
Jeg kender til hunde, der næsten er bidt halvt ihjel, hvor den overfaldende hund er blevet skånet indtil videre, men begrundelsen af, at det er en familiehund. Undskyld, er alle hunde uanset race ikke det???

2 kommentarer:

  1. Tror hele Danmark spændt følger udviklingen i Thor sagen og håber/ønsker på en lykkelig slutning.
    Vivi

    SvarSlet
  2. Jeg tror alle hundeejere frygter, at det er deres hund næste gang :(

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)