onsdag den 13. februar 2013

Så skal vi på uddannelse igen

Så er knægten og jeg endnu engang tilmeldt uddannelse ude hos Irene Jarnved. Jeg bliver tit spurgt om, hvorfor jeg bliver ved med, at tage kurser hos Irene, når jeg træner i PH. Det gør jeg fordi, at jeg rigtig gerne vil lærer mere om træning på den 100% positive måde, selv om det tager lidt længere tid, end den måde, hvorpå træningen foregår i PH. Jeg ønsker en sikker hunde uden råben, skrigen og rusk. Derfor gælder det om, at suge det positive til sig, når muligheden er der. 

Jeg har flere træningskammerater både i og udenfor PH, som ikke rigtig har kunne få tingene til, at fungere med den eksisterende træning. De er så kommet til mig og spurgt, hvordan jeg har løst det og det problem. Efter ganske kort tid er de vendt tilbage, hvor de fortæller, hvor meget de har kæmpet og så var det bare så let. Vel at mærke uden skrig og straf. Det siger ikke så lidt.

Danny og jeg glæder os meget til vi skal starte op.



HUNDEEJER-UDDANNELSEN

Hundeejeruddannelsen er en kursusrække, som henvender sig til dig, der er hvalpe- og hundeejere, og der søger udvidet viden omkring:

  • din egen hunds adfærd og individuelle personlighed
  • opnåelse af det bedst mulige samarbejde imellem dig og din hund
  • hvordan din hund indlærer øvelser optimalt
  • hvilke aktiviteter, der vil opfylde din hunds behov for beskæftigelse
  • at optimere forholdet imellem dig og din hund i hverdag og til træning
  • din hunds generelle velbefindende i hverdagen
  • forebyggelse af adfærdsproblemer
  • forebyggelse og håndtering af stress i hverdagen eller på træningspladsen

Kommende hvalpeejere er velkommen til at deltage uden hund og til nedsat pris (se under ”pris”).

Holdet vil blive et lille forum med max. otte ejere med hund og fire ejere uden hund - og med to undervisere (se nedenfor).
Det bevirker, at der er plads og tid til individuel rådgivning.

1 ledig plads MED hund
4 ledige pladser UDEN hund


Hvert af emnerne vil blive gennemgået både teoretisk og praktisk:

• Det virkningsfulde indkald
• Gå pænt i snor og andre vigtige hverdagsøvelser
• Opbygning og vedligeholdelse af det nære og ukomplicerede forhold imellem dig og din hund
• Fuldt teoretisk kendskab til hundesprog – forstå din hunds signaler til dig og andre hunde
• Hverdagsaktivering der passer til netop din hund
• En grundig indførsel i hvordan du forebygger evt. adfærdsproblemer
• Kend til forebyggelse og håndtering af stress i hverdag og til træning

Undervisere:

Til hver undervisningsgang vil vi være to undervisere fra start til slut – med hver vores ansvarsområde:
Praktisk underviser: Mette Rio (uddannet instruktør hos Irene Jarnved)
Teoretisk underviser: Irene Jarnved

Tidspunkt og sted:

Uddannelsen afholdes over 7 mandag aftener fra kl. 18 – 21.30 på følgende datoer:
D. 25. marts, d. 08. og 22. april, 06. og 27. maj, d. 3. og 17. juni 2013.

Uddannelsen afholdes i Hornbæk i Nordsjælland, hvor der er hyggeligt kursuslokale, store træningsarealer og ridehus, hvis vejret viser sig fra sin dårlige side.
Kaffe og te er til rådighed under hele aftenen hver gang.
Alle, der møder op hver gang, vil modtage et diplom for gennemført Hundeejer-uddannelse.

Pris:

7 undervisningsgange á 3½ times varighed = 24½ times teoretisk og praktisk undervisning

Deltagere med hund (max. otte deltagere):
Kr. 3.900,- (kr. 159,- pr. time inkl. moms)
Deltagere uden hund (max. fire deltagere):
Kr. 2.000,- (kr. 81,- pr. time inkl. moms)

Efter aftale kan uddannelsesbetalingen opdeles i to rater med betaling af halvdelen i forbindelse med din tilmelding og den anden halvdel senest d. 10. april 2013.

Løbske tæver:

Løbske tæver, der ikke er i den højløbske uge, er velkomne til træning. Du må dog forberede dig på at stå med afstand til de andre hunde på holdet.
I den højløbske uge skal du lade hende blive hjemme – og du er selvfølgelig velkommen uden hund.

Send en mail til irene@irenejarnved.dk hvis du har spørgsmål eller vil tilmelde dig HUNDEEJERUDDANNELSEN.

Vær venligst opmærksom på, at tilmeldingen er økonomisk bindende.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)