torsdag den 13. oktober 2011

Vente vente vente

Når der er noget vi rigtig gerne vil, men ikke kan komme til på grund af, at andre skal gøre visse ting klar, så kan vente tiden være rigtig lang. Lige øjeblikket venter vi på svar på den rabies blodprøve, som blev taget på Danny i fredags. Jeg glæder mig sådan til, at kunne tage ham med til Sverige, og svaret kan komme når som helst.


Vente tiden kan jo bruges på noget fornuftig, så som, at kigge billeder og videoer af hundene. Herover er en lille video fra skoven, hvor drengene hygger sig. Danny er en rigtig drillepind, der laver alle mulige forhandlinger for at få den pind Rino har. Rino er som altid tosse god, og lader Danny slippe afsted med pinden.
Man kan godt se, at Rino er ved at være en ældre dreng på snart tolv år, da bagtøjet ikke altid helt kan følge med. Jeg synes nu, at han klare det godt, og han får ingen medicin. Han nyder at løbe og lege med Danny hver dag. Indenfor foregår det med legetøj, som begge drenge invitere til leg med på skift. Det kan også være deres kødben, som de giver hinanden. Sødt ikk?


Der sker rigtig meget med Danny's træning i øjeblikket. Han er inde i en periode, hvor han rykker godt. Han går for det meste pænt fri ved fod, og i dæk bliver han mere sikker. Bide arbejdet bliver han også bedre til at slippe. I spor kører han bare løs, og vi er begyndt med større genstande, som han altid finder. Han har ikke mistede nogle endnu. Desuden arbejder jeg meget med at få ro på ham, når han bliver rigtig ivrigt. Det kan eksempel vis være, når vi går ind på træningspladsen, hvor jeg ikke vil halse to meter efter ham. Han har fundet ud af, at tager han det roligt kommer han ind med det samme. Trækker han voldsom, så går vi bare ud igen, og det sjove må vente. Det samme sker, når han skal bide. Kan han ikke sætte sig ned og få lidt ro på lige inden vi går i gang, så tager det meget længere tid inden han får lov. Derfor sætter Danny sig ned, for det er jo meningen, at vi SKAL have det sjovt. Ikk??

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)