onsdag den 15. juni 2011

Danny var endnu engang til hvalpetræning i går. Denne gang blev der trænet lidt spor, sit og dæk. Det hele klarede han rigtig godt. Videoen er fra hvalpe træningens ene frikvarter. Samtidig var Danny på vægten. Han er nu kommet op på 16,9 kilo.


I dag var vi så til selvtræning i Politihundeforeningen PH, hvor jeg ville gå endnu et lille spor. Der blev jeg spurgt om, hvorfor jeg ville gå spor. Jeg svarede, at det ville jeg, fordi vi gjorde det til hvalpe træning. Her blev jeg opfordret til, at træne byttedriftfremmende træning, da det ligger grundlaget for den fremtidig træning i PH. Danny har rigtig gode drifter, som helt klart skal udnyttes, men er det forkert, at lade ham træne spor samtidig med jeg træner byttedriftfremmende træning?? Det lyser ud af ham, at han kan lide spor, selvom han ikke skal bruge det nu. Jeg startede kun til hvalpe træning for at give Danny noget socialt, og nu er jeg altså lidt forvirret, om det var det rigtige at gøre.

Men jeg sad og skrev dette indlæg, så jeg endnu en gang hans byttedrift i form af en lille musvitunge, der havde forvillet sig ind i stuen. Den ville jagt gik gennem hele havestuen og lamper, blomster m.m. blev revet ned. At ravagen blev så stor inden jeg fik stoppet ham, skyldes at jeg har hold i ryggen, og ikke har let ved at rejse mig for tiden. Det bliver bedre efter en behandling på fredag.

2 kommentarer:

  1. Jeg får altid smil på læben af at se billeder og læse om Danny. Jeg synes, at han ører er vildt charmerende hehe :-)

    God bedring med ryg og knæ.

    SvarSlet
  2. Det med træningen skal du jo nok finde ud af :-)
    Men hold da k... hvor kan han lave ravage din Danny :-) Er du sikker på han ikke har ADHD og skal på retalin? Det lyder helt sikkert som om vi får mere at se til ham på lørdag :-) end vi gjorde sidste gang vi besøgte jer :-)Glæder os.
    K.H.Vivi

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)