lørdag den 18. juni 2011

Sidste nyt om drengene.

Dejlige gamle Rino har fået nyt halsbånd. Det er magen til Danny's borset fra Rino's er orange. Rino fik halsbåndet fordi hans ellers så flotte manke er slidt i stykker af den lænke, som altid har brugt.


Vi er i den senere tid blevet opmærksom på, at Rino ikke hører så godt mere. Nogle gange når han sover registrere han os slet ikke før vi prikker til ham. Det gør bare, at vi bliver  nød til at håndtere ham på en lidt anden måde end før.


Danny er en rigtig flab for tiden. Alt det han kan hjemme, har han glemt, når vi er ude. Han har desuden fundet ud af, at han selv kan springe ind i bilen, hvilket han dog ikke får lov til endnu. Han har også fundet ud af, at han kan hoppe op i sengen. Det er slet ikke spor sjovt, når han kommer med to hundrede kilometer i timen, og hopper op i maven på os, hvorefter han går i gang med sit bideri. Han var ellers næsten holdt op med at bide, men det han han tilsyneladende også glemt.

Måske nogen ligger inde med et godt råd til, hvordan vi kan stoppe hans trælse bideri??

Vedrørende hans renlighed, så går der længe mellem de få uheld han efterhånden har. Han sætter sig ved døren og piver, når han skal ud.


Han tager langt fra et nej for et nej, hvilket har udløst flere kammeratlige samtaler. Det eneste der hjælper på hans unoder er afledning i form af træning og øvelser, som han elsker. Han skal bare have nogle få SIT og DÆK øvelser, så glemmer han sine unoder for en stund. En anden metode til at glemme er spor, som han er helt vild med.


Til træning synes de, at jeg skal vente med spor, men den glæde vil jeg ikke tage fra Danny. Jeg mener ikke, at det kan skade ham på nogen måder så længe det foregår i leg. Alt det jeg foretager mig med Danny er leg, og det SKAL være leg og kun så længe han synes det er sjovt, og ikke bliver for træt. I det hele taget leger Danny meget, både med os, Rino og andre hunde, som han omgås fint med.

Danny er en rigtig skøn ROD, som sørger for at holde os beskæftiget dagen lang ;-)

1 kommentar:

  1. Flot halsbånd Rino har fået.
    Håber du får styr på på din skarnsknægt :-)men er der nogen der kan er det helt sikkert dig :-) God fornøjelse siger jeg bare.
    K.H.Vivi

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)