søndag den 5. juni 2011

Grøntmix

Pyha det er varmt for os på to og fire ben. I skrivende stund er der to grader køligere herinde en derude.Nemlig 23,7. Det fik mig til, at rydde lidt op i køleskabet, og der fandt jeg lidt forskellige grøntsager og frugt, som jeg kunne bruge til en gang grønt mix til hundene. Andre ting har jeg i haven og noget er i tørrede form på lager. Der blev også købt lidt ind til formålet. Nu har jeg grøntmix til lang tid, og det bedste ved det hele er, at jeg ved, hvad der er i det drengene får.



Rino var kravlet ud i skyggen, så han fik ikke prøvesmagt sagerne denne gang, men Danny var glad for mixen. Han har ikke haft den store appetit de sidste par dage, hvilket sikkert skyldes varmen, så det var rart, at se han kastede sig over skålen.

Hvad er det så for noget, som jeg har lavet? Jo, mixen består denne gang af følgende:

4 stængler rabarber
1 broccoli
½ spidskål
3 æbler
3 pærer
3 kg. gulerødder
3 stk. peberfrugt
1½ agurk
1 bakke salatmix
2 dåser flåede tomater
1 håndfuld hasselnødder
2 håndfuld green mix, der er tørrede grønt og urter (vi bruger det, når vi er på farten)
1 spsk timian
1 spsk rosmarin
2 spsk tørrede hvidløg
100 ml tobisolie
1 liter ymer

Det hele blendes sammen til en flydende masse, hvorefter det hældes i bøtter og frysses til senere brug. Mixen kan holde sig nogle dage i køleskabet.

Velbekommen ;-)


2 kommentarer:

  1. Lyder sørme lækkert mums hund eller ej jeg ville gerne spise det.

    SvarSlet
  2. Mums - Det er kan da bruges til både hunde og mennesker. Jeg ved godt at i sætter hundenes ve og vel meget meget højt :-) men i har da også lov at at smage :-) Men Claus Dalby pizza'en lyder også som noget man absolut må smage.
    K.H.Vivi

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)