fredag den 3. juni 2011

Vaccination og chip

I formiddags var drengene hos dyrlægen. Det forløb rigtig godt, og Danny var eksemplarisk.

Som altid når vi er hos dyrlægen bliver drengene vejet. Det har også en betydning for vaccinationerne. Danny er nu oppe på 15 kilo.

Efter vejningen havde Charlotte lidt tid til, at lære Danny lidt at kende. Namba vores forrige schæfer var meget glad for at komme til dyrlægen, og det håber vi også, at Danny bliver. På klinikken gør de deres for at han skal blive det. Masser af kæl og guffer.

Inde hos dyrlægen fik vi en længere snak om forskellige ting blandt andet omkring fodring. Dyrlægen skulle også se Danny's gang, som hun var meget tilfreds med. Han har flotte lige benstammer.

 Danny blev lyttet på og kigget her der og allevegne.


Blandt andet hans bid og ører blev efterset. Han fik tjekket, at hans sten var faldet på plads i pungen.

 Til slut fik han en masse guffer og fik sine vaccinationer. En fuld vaccine mod diverse hundesygdomme og en rabbis vaccination. Den sidste skulle han have for, at han kan komme med til Sverige. Om 120 dage skal vi se, om han har danne antistoffer nok. Er blodprøver ok har vi ingen begrænsninger for, hvor vi vil tage hen med Danny.

 Da han var færdig, var han blevet lidt træt, men manglede bare lige at få kløerne klippe af Charlotte.

Rino skulle også have klippet kløerne, og så skulle han chippes. Han har hidtil været øretatoveret, men ifølge ny lovgivning skal alle hunde nu chippes, også den gamle dreng på 11 år.

Rino har i de tre år vi har haft ham været meget interresseret i, hvad der foregår omkring ham. Her følger han Charlotte, der gør chippen klar.

En ekstra kontrol inden chipningen. Papirets nummer skal stemme overens med chippens.

Hjemme igen gik drengene rundt i haven, og mens jeg lige var omme på nordsiden af huset, fik Danny lavet ulykker. Han var våd fra snudespids til halespids, og terrassen sejlede i vand. Min første tanke var, at han havde været i dammen, men det fandt jeg senere ud af, at det havde han ikke. Næ, han havde været i drivhuset, hvor jeg har en halv whisky tønde med vand og planter i. Ja, planterne havde jeg, for dem havde Danny trukket op af tønden og lå nu tørre i hele drivhuset. Eeeeeemil!! Det burde han endnu engang hedde, min lille skarns hvalp. Trods hans ulykker, så elsker jeg den bette fyr overalt ;-)

2 kommentarer:

  1. Okay sådan går det jo nogen gange. Godt i havde en god oplevelse hos dyrlægen så er der nemmere at takle skarnsstregerne.
    17 kilo i guder det går stærkt.

    SvarSlet
  2. Hvor er han flot din Danny-og hold da op hvor han har forandret sig siden vi så ham sidst (ja det er en opfordring) :-D Han sørger godt nok for at du ikke har EET eneste kedeligt øjeblik,din lille skarns unge :-D
    K.H.Vivi

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)