lørdag den 7. maj 2011

Åh skønne drenge

Tænk det er kun Danny's anden nat her i huset, og han sov hele seks timer i rap. Da han vågnede skulle han så begge dele i haven, hvorefter vi lige  tog et par timer mere. Han stod op til nye eventyr med god appetit i morges. Morgenmaden var en kalkun vinge, som han straks løb ud og gemte sig med bag ved krukkerne på terrassen.


Efter morgenmaden var det ellers tid til skarnsstreger. Hed han ikke Danny på papiret, så skulle han have heddet Emil - Eeeemiiil Eeeemil!! Det rene vasketøj blev hevet ned fra bordet, hvor efter han lagde sig idet. Rino blev bidt i øret så han hylede, og derefter gik den vilde jagt gennem hele haven og mine bede.


Mens drengene hyggede sig, gav jeg Danny selen på, da vi lige skulle på et lille visit længere ned ad vejen. Han fik lov til, at gå med selen mens jeg blev færdig.


Pludselig var han væk. Den lille fyr var gået omkuld efter deres skønne leg, og jeg lod ham sove til han vågnede. Danny var eksemplarisk at have med i byen. Han skulle lige undersøge tingene, hvorefter han bare lagde sig ned i ro og mag. Rino kom ikke med, da jeg syntes, at han skulle have lidt fred for terroristen.

I eftermiddags hjalp drengene mig med at vande i haven. De er begge glade for vandslangen, som de på skift rendte rund med. På et tidspunkt havde jeg fået nok af deres vand sjaskeri, og slukkede for vandet for en stund. Det fik drengene til at sove en lille times tid. Efter luren legede de igen - tror det var gemmeleg,


for Rino gemmer nemlig hovedet i græsset.

Sidst på eftermiddagen satte jeg vanderen på min nyplantet buxbom hæk, hvilket gav særlig Rino meget underholdning. Apropos vand, så var Danny med ude i svømmehallen i går, og han gik også op ad slisken og så bassinet, men han kom ikke i vandet, da han hylede så meget, at vi andre var ved, at blive døve af det.



Danny bliver bedre til, at være alene ude i haven eller i buret. Han piver lidt, når man forlader ham for en kort bemærkning, men stopper hurtigt igen. Selv om man kun lige er gået omkring hjørnet, er gensynet enormt. Jeg vil vil på denne måde gradvis øge tiden, hvor jeg er ude af syne.

I skrivende stund har Danny kun haft et lille uheld, hvilket er en fremgang fra i går. Nu lærer vi også at læse hans signaler i takt med, at vi kender ham bedre og bedre.

I morgen skal vi en tur enten over i skoven eller ned på stranden. Begge steder er indenfor 1½ kilometer. Da Danny bliver køresyg, og han stadig er så lille, tager vi bilen. På denne måde kan vi træne bilkørsel med ham, samtidig med, at drengene igen kommer ud på nye og spændende oplevelser.

1 kommentar:

  1. Rigtigt sjovt at følge og jeg er glad for at erfare, at I også passer på Rino. Han fortjener en guldmedalje!

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)