onsdag den 4. maj 2011

Danny flytter hjem

Så blev det endelig dagen, hvor Danny blev otte uger, og skulle væk fra sine søskende og forældrene. Det tog han egentligt meget pænt. Vi hentede Danny på kennelen ved 9.45 tiden, hvor vi også fik ordnet papirene.


Hjemturen gik så som så. Jeg sad på bagsædet med Danny på skødet, hvilket var helt ok med ham. Da vi havde kørt nogle få hundrede meter begyndte han, at savle og pibe. Det var ikke nogen voldsom piberi. Efter vi havde kørt havde kørt de første 10 kilometer med ham, var jeg så våd af savl. at jeg kunne vrides. Han faldt dog til ro på hjemturen så længe hastigheden var nogenlunde konstant. men da vi drejede af fra motorvejen startede han forefra. Vel hjemme blev jeg siddende i bilen med Danny på skødet, og Preben lukkede Rino ud, så han lige kunne hilse på sin nye "lillebror". Lige som Rino skulle til at stikke hovedet ind i bilen kastede Danny op ud over det hele. Om det er stress, køresyge eller eftervirkningerne fra gårsdagens vaccination vides ikke. Rino viste sige fra sine rigtige søde side. Han tog pænt og forsigtig imod Danny, hvilket jeg også havde ventet.


Rino fulgte med Danny rundt i huset, hvor Danny fik lov til, at gå i hans tomme madskål, vandskål og hundeseng. I haven, hvor de har været det meste af dagen efter eget ønske, blev Rino ved hans side, når de gnavede ben og når han skulle tisse og besørge. Desuden blev der leget meget.







Danny er en utrolig selvstændig lille fyr, der ikke er bange for noget. Han har indtaget haven med stor iver, og kan sagtens gå hen i til den anden ende af haven på egen hånd. Går vi henholdsvis op eller ned i haven kommer han løbende og holder sig til. Det bliver spændende, at se, hvordan han vil reagere, når vi om nogle dage tager over i skoven eller ned på engen.

Hans dag er som sagt gået med meget leg med Rino. Utrolig nok var det Danny, der først blev træt. Da han først gik omkuld sov han næsten to timer i træk. Han har spist godt, er glad og tilfreds. Han har lavet stort og småt ude i haven, men har haft et enkelt tis uheld ved døren. I morgen kommer dagen til, at gå på samme måde, og en af vores venner har meldt sin ankomst sidst på dagen, hvilket også er i orden sådan som han har taget dagen i dag. Nu bliver det spændende, hvordan natten forløber .-)

6 kommentarer:

  1. Dejlige dejlige billeder:-) og hvor er det dejligt at hører at Rino er en fantastisk storebror,havde nu heller ikke ventet andet af den dejlige dreng.Forhåbentlig er køresygen ikke noget der skal fortsætte.Håber det bliver til nattesøvn for nattevagten:-)
    K.H.Vivi

    SvarSlet
  2. Kære Vivi

    Rino er en skøn dreng som du ved. Preben tager den sene luftning og jeg den tidlige i morgen, så mon ikke det går??

    Knus til dig.

    SvarSlet
  3. Hvor ser han skøn ud den unge mand, og Rino ser helt ung og frisk ud. Den gode brormand.
    Tillykke med ham.
    Havde en hyggelig morgen med Sofus i dag. Klokken halv 8 fulgte vi børnene ud til skolebussen. Nu han er blevet en moden herre er det ikke nødvendigt med snor han går så stille ved min side og med de få biler der kommer kan jeg sagtens nå at holde i hans halsbånd. Han gik rundt og hilste på 8-10 unger satte sig og ventede. For 3 dage siden blev han 12 år så jeg må side jeg er virkelig blevet bevidst om at nyde den tid vi har sammen.
    Glæder mig dog også enormt til at høre fra den kennel hvor jeg har bestilt hvalp. De skulle kommer her i maj. Håber virkeligt der er en lille tøs til os. Ha' en skøn dag alle tobenede og firbenede

    SvarSlet
  4. Kære Vibe.
    Jeg tror helt sikkert, at Sofus har nyst jeres morgen. Jeg nyder synes at en gammel hund der trisser velfornøjet ved siden af sin herre med et viden, glad og tilfreds blik i øjnene.

    Det bliver spændende med at følge en ny lille hvalp. Jeg ville ikke have undværet de besøg hos min lille terrorist gennem fem uger.
    Det er 13 år siden, at jeg sidst havde en hvalp i huset, og jeg kan godt love dig, at det er mere krævende end et spædbarn. Namba var en rolig hæmoride, hvor Danny her er alle vegne og bider i alt. Han kræver et øje på hver finger, men det er pragfuld, at have ham i huset :-)

    SvarSlet
  5. Kære K
    Et stort til lykke med familieforøgelsen, det var lige den slags billeder jeg efterlyste. Hvor er Rino dog en sød og kær hund, at han kan rumme sådan en lille krudtugle. Dejlige billeder af jer
    knus Lone

    SvarSlet
  6. Det lyder som en helt igennem god dag og for den lille fyr er der intet at frygte kan jeg se med så nænsom en storebror, hvor er de søde sammen:)

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)