tirsdag den 31. maj 2011

Formiddagshygge og eftermiddagstræning

Det har været en lidt afslappet dag for drengene, hvor de fik lidt hundeslik i form af en hjortenakke og en tyrepenis. Jeg lagde godterne ud på græsset så de selv kunne tage, hvad de ville have. Som det fremgår af billederne, så valgte Danny en hjortenakke og Rino en tyrepenis.

 Hjortenakken var halv så stor som Danny, så det er ikke en der sådan lige bliver omsat. På billedet herover kan man se, hvordan Danny's nye pels kommer frem på ryggen efter han har smidt sin hvalpe dun. Han er meget skinnende og blød.

 Der blev guffet hele vejen frem og tilbage på hjortenakken

og der blev gnasket i enderne.

Rino har altid været glad for tyrepenis, så hans valg overraskede mig ikke.

Der blev gnasket først i den ene side så i den anden

og til sidst stumpen lige i munden.

Drengene set oppe fra terrassen med hver deres slik. De lå længe på den plads og hyggede sig.

Sidst på eftermiddagen startede Danny til hvalpetræning. Det hyggede han sig meget med, da han er på hold med to lækre sild på 5 måneder. Til at starte med viste Hedvig, hvordan klikker træningen foregår, så selv små hvalpe hurtig får forståelsen af klikket.




På billederne herover viser Hedvig, hvor hurtig min 12 uger gammel Danny kan komme op på plastikkassen og sidde. Det kom ikke bag på mig, men jeg kunne se, at de to andre ikke troede, at hvalpe kan lære så hurtig. Ja, det tog højst et par minutter før Danny havde forstået meningen.
Der blev også trænet hjemkald, lineføring og fri ved fod. Og så skulle jeg lige vise, at Danny også havde lært dæk. Han smider sig nemlig ned som om man har sparket benene væk under ham. Han er nemlig dygtig min lille Danny :-)

2 kommentarer:

  1. Hvor er han dygtig,din Danny:-)Kan forestille mig den stolthed og glæde man må føle når ens unge hund modbeviser andres tvivl:-)Godt gået Danny.Kan ikke lade være med at trække på smilebåndet når jeg læser hvordan han "dækker" :-) Laver du ikke en lille film???
    K.H.Vivi

    SvarSlet
  2. Nakke og penis til frokost mums.
    Hvor er han kvik ham Danny og så skønne de er sammen.
    Glæææder mig.

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)