fredag den 6. maj 2011

Nye udfordringer

Danny har sovet godt i nat. Han blev luftet ved 23 tiden i aftes. Efter turen lagde han sig tilrette i sin lille hundeseng, hvor han sov til 4.30. En hurtig tissetur i haven og sov til 6.30, hvor han igen kom i haven. Derefter sov han til vi stod op ved halv ni tiden. Hele natten har vi ikke hørt ham klynke eller pive, han har bare sovet.

Danny har været en tur med udenfor haven sammen med Rino. Vi gik bare den lille ø rundt, hvor han tissede og lavede stort. Flere gange var han ved, at trække sig på næsen da han snublede i linen. Han gik ellers fint i linen og fulgte godt med. Nu kan jeg ikke lide, at en hvalp skal have nogle selvforskyldte ryk i nakken, så vi kørte en tur ud til Hedvigs-hundecenter og købte en rigtig lækker lille sele til ham. I den går det rigtig godt, og han har slet ikke gjort vrøvl over selen. Desuden kom han lige en tur på vægten og han vejer nu 8.2 kilo.
Ligesom da vi hentede ham, blev han savlende på den fem kilometer lange tur. Men han havde en dejlig oplevelse, morede sig og legede ude hos Hedvig. Hundene fik guffer og Danny blev rost til skyerne på grund af hans væsen og ydre. Skulle hilse opdrætteren fra Hedvig og sige, at ham kan han godt være bekendt, for han er bare SÅ lækker!! Hjemme igen var den lille fyr blevet træt, så vi lagde hans lille hundeseng, som han er glad for ind i hundekassen i bilen. Der er en god måde at vende ham til kassen på. Derefter satte vi Danny ind i kassen, hvor han kastede op på hans lille tæppe. Jeg tog tæppet ud, hvorefter Danny straks lagde sig til at sove. I pladsen ved siden af kassen sprang Rino ind og lagde sig.


Dejlige tålmodige Rino.
Dagen i dag blev dagen, hvor Danny's ører stod oppe hele dagen. Dagen blev også en dag, hvor Danny fik hilst på vores ældste datter og hendes kæreste. Desuden kom en af vennerne lige forbi og sagde hej.

En god lur giver god appetit og legelyst. Danny er fuld af spilopper og narrestreger. Stakkels Rino der må stå model for mange angreb fra den lille terrorist, men han finder sig i det, når blot Danny ikke hopper op på ryggen af ham..

Den unge solsort her, blev ivrigt fulgt med øjnene. Jeg havde set for mig, at Danny ville styrte efter den og ryge i dammen, men han blev liggende som på billedet ovenover.

Nu i skrivende stund er begge drenge gået omkuld, og det vil jeg også. Der kommer en ny spændende dag igen i morgen ;-)
Godnat.

1 kommentar:

  1. Uf, hvor ER de dejlige begge 2. Rino skal heller ikke finde sig i, at sådan en lille svkathvalp hopper på hans ryg. For det betyder jo dominans, som I sikkert ved :-)) Suk måske skulle jeg få en ny hund igen, for jeg savner stadigt min gamle kloge vapse SÅ meget.

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)