tirsdag den 17. maj 2011

En lege dag

Igen i dag har drengene været ude det meste af dagen. I formiddags var vi i skoven, hvor vi legede gemmeleg. Efter legen gik Preben og jeg, hver vores vej tilbage til bilen, da Rino skulle have en længere tur. Jeg var meget spændt på, om Danny ville løbe efter Rino, men  han blev hos mig. Stor var gensynet, da hundene igen mødtes. Der er ingen tvivl om, at de er meget glæde for hinanden. Vi skal bare tage lidt hensyn til Rino, når han vil have fred eller alene tid. Der kommer gerne et tidpunkt i løbet af dagen, hvor han tydelig viser det.

Her i eftermiddags var det min mening, at jeg ville gå et guf spor med Danny, men det blæste for meget til det. Men vi gik alligevel ned på engen, hvor drengene fik læst nogle "nye aviser" På vej ned til engen holdt en stor lastbil, som Danny slet ikke syntes var farligt.  Desuden fik han gået på trapper både op og ned, hvilket han klarede rigtig fint.


I går da vi var ude og blive skrevet op til hvalpetræning, kom Danny lige en tur på vægten. Han vejer nu 10,2 kilo. Selv om han er rendt i vejret er han stadig en kompakt lille fyr, sådan som jeg godt kan lide det. Det kunne være sjovt, at se om hans søskende er lige så kompakte, hvis de er fodret med tørkost.


Som nævnt i forrige indlæg, havde jeg en kamp med Danny i går, da han spiste knust granit. I dag har han næsten ikke rørt det, hvilke vil sige,at han har forstået mit budskab. Herligt. Det samme gælder med hans bideri. Vi har i skrivende stund ikke haft nogle tis uheld i dag, så mon ikke vi er på rette vej. Jeg håber det.


I morgen bliver Danny 10 uger, så mon ikke vi kan finde en lille lækker smags ting. Jeg tror det ;-)

1 kommentar:

  1. Tak for fine videoer og billeder. De fremkalder store smil :-)) Dejligt at se to hunde få lov til at boltre sig.

    SvarSlet

Det er så hyggeligt, når du besøger min blog. Læg gerne en lille kommentar, så jeg kan se, at du har været her :-)